תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורת אווירה לבית – כיצד לעצב נכון?

על מה אתם רוצים לקרוא?
תאורת אווירה

הבחירה בתאורה מתאימה לבית היא כבר מזמן לא החלטה פונקציונלית גרידא. מעבר לתאורה שתאפשר לדיירי הבית לתפקד באופן מלא בשעות בהן אין תאורה טבעית, תאורה היא בחירה עיצובית שקובעת במידה רבה את האווירה בחלל לא פחות מסגנון הריהוט, צבע הקירות, האקססוריז הפזורים בחלל והתמונות התלויות על הקיר. לסוג, גוון וגופי התאורה יש השפעה רבה על האווירה וכתוצאה ישירה מכך על מצב הרוח של הנוכחים בחדר ולכן אין להקל ראש בבחירה זו.

התאמת התאורה לסגנון עיצוב הבית

ישנם כמה פרמטרים בהם כדאי להתחשב כשמחליטים על תאורת אווירה לבית. אחד הפרמטרים העיקריים הוא סגנון העיצוב הכללי של הבית. כיום, ניתן לחלק באופן גס את רוב הבתים לשני סגנונות עיצוב – כפרי או מודרני.

גוף תאורה סייפן פליז

סגנון עיצוב הפנים כפרי, או עיצוב "פרובנס", מתאפיין במראה אותנטי ואינטימי ושימוש בחומרים טבעיים כגון ברזל, נחושת סוגים שונים וכהים של עץ, זכוכית וטקסטיל מעוטר בצבעים רכים. לבית בסגנון עיצוב כפרי נהוג להתאים תאורה בגוון חם שיוצרת אווירה משפחתית ואינטימית, וכדאי לבחור בתאורת אפלייט צמודת קיר או בגופי תאורה תלויים או עומדים המשלבים ברזל, עץ או זכוכית בגווני שמנת, בז, של חום עם נגיעות צבע חם כמו אדום וצהוב.

סגנון עיצוב מודרני, לעומת זאת, הוא סגנון מינימליסטי המתאפיין בניקיון ויזואלי ובקווים ישרים ועושה שימוש בעיקר בצבעים מונוכרומטיים קרים – שחור, לבן ואפור ובחומרים תעשייתיים. גופי תאורה דמויי מתכת יתאימו לסגנון העיצוב המודרני, שכן הם יוצרים לוק הייטקי, מבריק, חד ונקי ומעניקים תחושה יוקרתית העומדת במבחן הזמן. רצוי להתמקד בגוף אחד מרכזי, עומד או תלוי, שימשוך את תשומת הלב אך לא יעמיס על העין. בבית בעיצוב מודרני כדאי לשלב ספוטים שקועים בתקרה שניתן לשלוט בעוצמתם או גופי תאורה לינאריים משולבים נורות לד חסכוניות בגוון קר.

https://shekaveteka.co.il/product/%D7%A7%D7%95%D7%A1%D7%9E%D7%95%D7%A1-%D7%AA%D7%9C%D7%95%D7%99/

פרמטר חשוב נוסף שיש להתחשב בו בבחירת תאורת אווירה לבית הוא הפונקציונליות של התאורה בכל חלל. בחדר השינה או בסלון, התאורה יכולה להיות רכה יותר כיוון שמטרתה היא בעיקר להאיר באור נעים וליצור תחושה אינטימית המתאימה לאירוח או לשינה. לעומת זאת,  במטבח יש צורך בתאורה ממוקדת שתשטוף את משטח העבודה ובחדר העבודה כדאי להאיר בתאורה חזקה ופונקציונלית שתעזור לשמור על הריכוז. לכל חלל בבית יש פונקציה משלו וחשוב להתאים את התאורה לסוג החדר ולא להפך. זכרו, תאורה יוצרת אווירה ומחמיאה לעיצוב, לכן כדאי להתייעץ עם מעצב או יועץ תאורה.

צריכים עזרה בתכנון תאורת אווירה? אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה לחצו כאן >>  

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים