תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

כך תקטינו את חשבון החשמל שלכם

על מה אתם רוצים לקרוא?
עיצוב in2design צילום יואב פלד

בתמונה: עיצוב פנים רוית רוד

כולנו מכירים את תחושת חוסר האונים הזו, אנחנו עובדים חודש שלם, מבוקר עד ערב, מצאת החמה עד צאת הנשמה, ובכל זאת, לא מצליחים להתרומם מעל למינוס הקבוע בבנק. ההוצאות כל הזמן רק הולכות וגדלות, בעוד השכר שלנו איננו גדל ביחס ישר להן ובקצב שלהן.

אם הייתה לכם תחושה כי חשבון החשמל שלכם נחשב לאחת מההוצאות הקבועות, המשמעותיות והכבדות יותר שאתם מזהים בתקציב השנתי, אתם צודקים לגמרי: על פי סקר משקי הבית של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עלויות צריכת החשמל של משק בית ממוצע בישראל הינה כ-25% מההוצאות החודשיות של תחזוקת דירה. אם אתם בחמישון ההכנסה התחתון, האחוזים אצלכם יעמדו על 33% ואם אתם בחמישון העליון – כ-20% מההוצאות החודשיות.

איך מצמצמים בצריכת החשמל?
גם אם מדובר בבית שבו חיים אנשים בוגרים בלבד ונחליט להיות ספרטנים, לא "נתפנק" ונדליק רדיאטור בחורף (אלא נלבש שכבת ביגוד נוספת) או מזגן בקיץ (נשתמש במאווררים או במניפה ☺) ובכך נחסוך לעצמנו את העליות הגדולות של צריכת החשמל שאנחנו רואים בכל שנה בתקופות אלה, נראה כי הבית שלנו פשוט זולל חשמל בלי הרף, כשאנחנו נמצאים בו וגם כשאיננו נמצאים בו.

כיצד תוכלו לצמצם את הוצאות החשמל הנוצרות בעת חימום או קירור הבית?
העדיפו מזגן חדש בדירוג אנרגיה A על פני מזגן ישן (או על פני מזגנים בדירוגים אחרים)- וכאן, ניתן להרחיב ולהמליץ גם להחליף מכשירים חשמליים אחרים במקבילים להם שהדירוג האנרגטי שלהם הוא A. אין זאת אומרת שאתם חייבים לרוץ ולרכוש מכונת כביסה חדשה עכשיו, אם המכונה הקיימת שלכם תקינה ועובדת, אבל ציינו לעצמכם זאת כשיקול נוסף בעת קניית המכונה הבאה.
איטמו חרכים, מרווחים ופתחים דרכם יכולים לזלוג החוצה האוויר החם או הקר – סגירת דלתות או חלונות אמנם פותרת חלק גדול מהבעיה, אולם ניתן למקסם את אפקט האטימה על ידי שימוש בסרט איטום דביק אשר ניתן לרכוש בטבוריות ובחנויות כלי עבודה.
השתמשו בציפוי חלונות לצורך סינון קרינת השמש – אם יש לכם חלונות אשר מקבלים שמש ישירה בין השעות 10:00 ל-16:00, חלונות כאלה, כאשר אינם מצופים, מחממים את האוויר הנמצא בתוך הבית ומורידים את יעילות הקירור בקיץ.

טיפים אפקטיביים נוספים:

  1. הקפידו לנתק מכשירי חשמל כאשר אינכם משתמשים בהם – מכשירים צורכים חשמל גם כאשר אינם פועלים. אמנם מדובר בכמות קטנה יחסית, אבל מדובר בהוצאה מצטברת.
  2. שיקלו שימוש באמצעים הפועלים על חשמל סולארי במקום חשמל מרשת החשמל – החלפת דוד המים הפועל על חשמל בדוד שמש הוא דוגמה מצוינת לכך, ובמסגרת המגמה הירוקה העולמית, ישנן חלופות נוספות.
  3. שיקלו ייצור חשמל באופן עצמאי – פאנלים סולאריים מהווים כיום חלופה מצוינת לאספקת חשמל ומנתקים אתכם מתלות בלעדית ברשת החשמל הארצית ומחשבון חשמל מנופח. יוזמת מונה נטו מאפשרת לכם לייצר בעצמכם את החשמל הדרוש לכם, בקיזוז עודפים או חוסרים מול רשת החשמל הארצית.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים