תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורת גינה 12V

גינה היא אחת מההנאות שיש בבית, או בעסק פתוח וחשוב שתהיה לה תאורה מתאימה שתספק את החוויה של "להיות בחוץ". תאורה לגינה יכולה להגיע בגדלים, צורות וצבעים שונים. תאורת גינה 12V היא תאורה שהנורות שלה הן במתח נמוך ויש לה יתרונות רבים. היא יכולה להגיע בצורות וצבעים שונים וליצור את הגינה המושלמת.
גינה

יתרונות של תאורת גינה 12v

התקנה של תאורה זו היא קלה ופשוטה, גופי התאורה שלה הם קטנים ונוחים לשימוש וכן ממעטים ביצירת תקלות. בנוסף, גופי תאורה אלו הם בטיחותיים וחסכוניים והנורות שלהם מגיעות במגוון של עוצמות אור ופיזור אור. לעין לוקח זמן להתרגל לסוגי אור שונים, וזאת בהתאם לעצמים שאליהם מכוונת התאורה.

סוגים של תאורת גינה 12v

סוגים של תאורת גינה 12v כאשר מדברים על תאורת גינה, קיימים סוגים רבים. ישנם גופים השונים ברמת ההגנה שלהם, וחשוב לקחת גופים אשר מוגנים ברמת IP גבוהה. גופי תאורה יכולים להיות מורכבים מאור חם או מאור קר, ונורות צבעוניות, גדלים שונים וזוויות שונות. בנוסף לגופים עצמם, ישנו ציוד החשמל, הכולל בתוכו מפסקים, כבלים, קופסאות שירות, שנאים, לוחות חשמל וצנרת חשמל. כל אלו, חשובים לבטיחות שבגופי התאורה ויש לשים לה כי הם ברמת הגנה מספיק גבוהה.

עיצוב תאורת גינה 12V

אחד הדברים הייחודיים בתחום תאורה לגינה הוא אפקט ההסתרה. בדרך כלל, גופי התאורה מוסתרים מאחורי הצמחייה, כך שרק זרקור האור ייראה. כשמתחילים לחשוב על העיצוב, מלבד סוגי הגופים, יש לבחון את הגינה, לראות אילו חלקים רוצים להאיר, כמו שביל חנייה, כניסה, צמחייה ועוד. ניתן גם להתייעץ עם מומחים בתחום ומעצבי גינה שיכולים להתאים את התאורה המושלמת להארת הגינה.

שלבי התכנון במיקום תאורת גינה 12V

לאחר בחירת היעדים בהם רוצים למקם את התאורה, יש לבדוק האם קיימות הפרעות באזור, כמו פנס רחוב או עץ גבוה. יש לבדוק מבחינה בטיחותית מקורות מים בסביבה ולבדוק היכן ניתן להתקין את צנרת החשמל והקופסה השחורה. לאחר הבדיקה המקיפה, יש לסמן בעזרת אובייקטים את מקומות התאורה ולהרכיב לבד, או בעזרת מומחים את גופי התאורה עצמם.

בטיחות ותחזוקה

אמנם תאורת גינה 12v היא בטוחה ומוגנת, אך חשוב להיזהר כיוון שמדובר עדיין בהרכבה חשמלית. רמת ההגנה של הכבלים חשובה, כמו גם תהליך ההרכבה עצמו. עבור חסרי הניסיון בתחום מומלץ להיעזר באיש מקצוע. בנוסף, על מנת לשמור על התאורה בגינה שתמשיך ותאיר בצורה הטובה ביותר, יש להקפיד על גיזום של הצמחים, ניקוי גוף התאורה מאבק, בוץ ועלים. אם יש בכך צורך, אף לשנות את מיקום גוף התאורה בהתאם לשינויים הנעשים בגינה. תאורת גינה בהחלט משדרגת כל גינה, יפה ככל שתהיה, ומעצימה אותה. לחובבי הגינות, ואף למי שלא, תאורה כזו היא הכרחית בעיקר בשעות הלילה, ומוסיפה לא רק לגינה, אלא לכל הבית.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים